چطور از چت های خود در تلگرام بکاپ بگیریم؟

چطور از چت های خود در تلگرام بکاپ بگیریم؟

پنجشنبه, ۲۴ تیر ۱۴۰۰، ۱۰:۳۰ ب.ظ

رسانه کلیک – بکاپ گیری از اطلاعات قابلیتی است که به تازگی وارد پیام رسان تلگرام شده است. برای یادگیری نحوه گرفتن بکاپ از تلگرام ادامه مطلب را بخوانید.

قابلیت بکاپ گیری از چت ها بعد از مدت ها انتظار به پیام رسان محبوب تلگرام آمد. با استفاده از این ویژگی افراد می توانند به راحتی از چت های خود در تلگرام یک نسخه پشتیبان تهیه کنند و به این شکل به محافظت داده ها بپردازند .

با گرفتن بکاپ از تلگرام تمامی اطلاعات رد و بدل شده با افراد به صورت یک فایل کلی در دسترس قرار می گیرد. علاوه بر چت های متنی، امکان بکاپ گیری از تصاویر، ویس ها، ویدیو مسیج ها، فایل ها، لینک ها و سایر موارد نیز وجود دارد. بعد از دریافت فایل بکاپ، کاربر می تواند آن را در یک حافظه خارجی ذخیره کند و از این طریق به اطلاعات دست یابد .

گرفتن بکاپ از تلگرام و چت های آن توسط اپلیکیشن کامپیوتر این سرویس قابل انجام است. برای این کار مراحل توضیح داده شده در ادامه را به ترتیب دنبال کنید.


بیشتربدانیدحل مشکل باز نشدن صفحات وب


  1. جدیدتر نسخه از تلگرام کامپیوتر را دانلود و نصب کنید و سپس وارد حساب کاربری خود شوید. دقت داشته باشید که قابلیت بکاپ گیری تنها در ورژن جدید این پیام رسان وجود دارد.
  2. نرم افزار را اجرا و سپس روی آیکون مشخص شده برای باز کردن نوار کنترل کلیک کنید.

  1. با کلیک روی Settings وارد منوی تنظیمات شوید.

  1. در انتها روی Export Telegram Data کلیک کنید.

  1. در این صفحه اطلاعاتی را که می خواهید بکاپ بگیرید، انتخاب کنید.
  2. در انتها نوع فرمت ذخیره سازی را انتخاب کنید.
  3. با کلیک روی Export، فرآیند بکاپ گیری را آغاز کنید.

با طی این مراحل، از داده های انتخاب شده همه چت ها نسخه پشتیبانی به صورت یک فایل جامع تهیه می شود و شما می توانید بعدها از اطلاعات موجود در آن استفاده کنید. برای گرفتن بکاپ از تلگرام به نکات زیر هم توجه کنید:

  • برای گرفتن بکاپ چت های افراد به صورت مجزا، کافی است در نسخه کامپیوتر تلگرام بعد از وارد شدن به صفحه چت کاربر و کلیک روی آیکون سه نقطه، گزینه Export chat history را انتخاب کنید.
  • در مرحله 5 شما می توانید علاوه بر اطلاعات رد و بدل شده در چت ها از مخاطبین، ربات ها، کانال ها، گروه ها و اطلاعات حساب کاربری هم بکاپ بگیرید.
  • دو نوع فرمت HTML و JSON برای پشتیبان گیری وجود دارد.
  • اطلاعات در فایل HTML را می توانید توسط مرورگر به آسانی مشاهده و ذخیره کنید.
  • اطلاعات در فرمت JSON به صورت کد شده ذخیره می شوند و فقط برای استفاده دوباره در تلگرام مورد استفاده قرار می گیرند.
ممنونم

موفق و پیروز باشید با تشکر
خواهش میکنم 
سلام وقت بخیر فایل json که بعد از بکآپ ساخته میشه رو چطور میشه اجرا کرد؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی