کلیدهای میانبر در ویندوز ابزاری قدرتمند و قابل تنظیم هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا با استفاده از یک ترکیب کلید در کیبورد به سرعت به میانبرهای متداول دسترسی داشته باشید.

ایجاد یک میانبر برای یک برنامه یا فایل

  1. پوشه یا دایرکتوری حاوی برنامه یا فایل مورد نظر را باز کنید.

  2. بر روی برنامه یا فایل راست کلیک کرده و گزینه "Create Shortcut" را انتخاب کنید.

  3. با انجام این مراحل، یک میانبر با نام "Shortcut to <برنامه/فایل شما>" یا "<برنامه/فایل شما> - Shortcut" در دایرکتوری فعلی ایجاد می‌شود. برای تغییر نام این میانبر، روی آن کلیک راست کرده و گزینه "Rename" را انتخاب کنید.

  4. پس از انجام مراحل بالا، این میانبر را کپی یا بریده و در هر مکانی جایگذاری کنید.

تعیین یک کلید میانبر به آن میانبر ویندوز

  1. بر روی میانبر کلیک راست کرده و گزینه "Properties" را انتخاب کنید.

  2. بر روی تب "Shortcut" کلیک کنید.

  3. در جعبه "Shortcut key" کلیک کرده و یک حرف فشار دهید. به عنوان مثال، اگر P را فشار دهید، ترکیب کلیدی برای اجرای این میانبر Ctrl+Alt+P خواهد بود.

ایجاد یک کلید میانبر برای اجرای یک عملکرد خاص

گام‌های بالا برای ایجاد کلیدهای میانبر برای باز کردن یک برنامه رایج مناسب هستند. اما اگر می‌خواهید یک کلید میانبر بسازید که یک عملکرد خاص در یک برنامه را انجام دهد، باید به شیوه‌های مختلف رفتار کنید. برخی از برنامه‌های پیشرفته به شما اجازه می‌دهند که کلیدهای میانبر را درون خود تنظیم کنید. برای مثال، در Adobe Dreamweaver، بر روی گزینه "Edit" و سپس "Keyboard Shortcuts" کلیک کنید تا کلیدهای مورد نظر را برای یک کلید میانبر تعیین کنید.

با وجود این، اکثر برنامه‌ها این امکان را به شما نمی‌دهند. اگر از ویندوز استفاده می‌کنید، می‌توانید از نرم‌افزار AutoHotkey برای ایجاد اسکریپت‌ها استفاده کنید که به هر کلید میانبر اختصاص دهند.

منبع: مطلب به زبان اصلی از وب‌سایت www.computerhope.com گرفته شده است.

ویندوز

سلام. موفق باشید. عالیه
سلام
خواهش میکنم

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی